Here are some fables from Clarke's Fabulae Aesopi Selectae, or, Select Fables of Aesop. You can click here for all the Clarke fables at this blog.
This link takes you to the Latin and English texts side by side for this section.
I'm recording this audio for LibriVox; for now, here is the audio as hosted at SoundCloud: Clarke playlist.
6. De Aquila et Cornicula.
Aquila,
nacta cochleam,
non quivit
eruere piscem
vi aut arte.
eruere piscem
vi aut arte.
Cornicula, accedens,
dat consilium;
suadet subvolare
et,
e sublimi,
e sublimi,
praecipitare cochleam
in saxa,
nam
sic fore
ut cochlea frangatur.
sic fore
ut cochlea frangatur.
Cornicula
manet humi
manet humi
ut praestoletur casum.
Aquila praecipitat;
testa frangitur;
piscis subripitur
a cornicula;
elusa,
aquila dolet.
Morale.
Noli habere fidem
omnibus
omnibus
et fac
inspicias consilium
quod acceperis
ab aliis,
ab aliis,
nam
multi consulti
non consulunt
suis consultoribus,
suis consultoribus,
sed sibi.
7. De Corvo et Vulpecula.
Corvus,
nactus praedam,
strepitat in ramis.
Vulpecula videt
eum gestientem;
accurrit,
"Vulpes," inquit,
"impertit corvum
plurima salute.
Saepenumero
audiveram
audiveram
famam esse mendacem;
jam
experior re ipsa!
Nam,
ut forte praetereo hac,
suspiciens te in arbore,
advolo,
culpans famam,
nam
fama est
fama est
te esse nigriorem pice,
et video
te candidiorem nive.
Sane
in meo iudicio
vincis cygnos,
et es formosior
alba hedera.
Quod si
ut excellas in plumis
ita et voce,
equidem
dicerem
te reginam
omnium avium."
omnium avium."
Corvus,
illectus hac assentiuncula,
apparat ad canendum.
Vero
caseus excidit
e rostro;
e rostro;
quo correpto
a vulpecula,
tollit cachinnum.
Tum demum
corvus,
pudore
juncto jacturae rei,
juncto jacturae rei,
dolet.
Morale.
Nonnulli sunt
tam avidi laudis
ut ament assentatorem
cum suo probro et damno.
Homunciones huius modi
sunt praedae
parasito.
Quod,
si vitasses jactantiam,
facile vitaveris
pestiferum genus assentatorum.
Si tu
velis esse Thraso,
Gnatho
nusquam deerit tibi.
8. De Cane et Asino.
Dum canis
blandiretur hero et familiae,
herus et familia
demulcent canem.
Asellus,
videns id,
gemit altissime,
nam
coepit pigere sortis.
Putat
inique comparatum
canem
esse gratum cunctis
esse gratum cunctis
pascique herili mensa
et consequi hoc
otio ludoque;
otio ludoque;
sese contra
portare clitellas,
caedi flagello,
esse nunquam otiosum,
et tamen odiosum cunctis.
Si haec fiant
blanditiis,
statuit
sectari eam artem
quae sit tam utilis.
Igitur
quodam tempore,
tentaturus rem,
procurrit obviam hero
redeunti domum,
subsilit,
pulsat ungulis.
Hero exclamante,
servi accurrere,
et ineptus asellus,
qui credidit se urbanum,
vapulat.
Morale.
Omnes non possimus omnia,
nec omnia decent omnes.
Quisque faciat,
quisque tentet
id quod potest.
id quod potest.
9. De Leone et Quibusdam Aliis.
Leo pepigerat
cum ove
quibusdamque aliis
venationem
fore communem.
fore communem.
Venantur;
cervus capitur.
Singulis incipientibus
tollere
tollere
singulas partes,
ut convenerat.
Leo irrugiit, inquiens,
"Una pars est mea,
quia sum dignissimus;
altera item est mea,
quia praestantissimus viribus;
porro
vendico tertiam,
quia sudaverim plus
in capiendo cervo;
denique,
nisi concesseritis quartam,
est actum de amicitia."
Socii,
audientes hoc,
discedunt
vacui et taciti,
non ausi mutire
contra leonem.
Morale.
Fides
semper fuit rara:
apud hoc saeculum
est rarior;
apud potentes
est, et semper fuit,
rarissima.
Quocirca
est satius
vivere cum pari.
Nam,
qui vivit cum potentiore,
saepe
habet necesse
concedere de suo jure.
10. De Leone et Mure.
Leo,
defessus aestu cursuque,
quiescebat sub umbra,
super viridi gramine.
Grege murium
percurrente eius tergum,
experrectus,
comprehendit unum ex illis.
Captivus supplicat,
clamitat
se esse indignum,
cui leo irascatur.
Ille,
reputans
fore nihil laudis
in nece tantillae bestiae,
dimittit captivum.
Non diu postea,
leo,
dum currit per saltum,
incidit in plagas.
Rugit,
sed non potest exire.
Mus
audit leonem
miserabiliter rugientem,
agnoscit vocem;
repit in cuniculos,
quaerit nodos,
quos invenit,
corroditque;
leo
evadit e plagis.
Morale.
Haec fabula
suadet clementiam
potentibus,
etenim,
ut humanae res
sunt instabiles,
potentes ipsi
interdum egent
ope humillimorum;
quare
prudens vir,
etsi potest,
timet nocere
vel vili homini,
sed
qui
non timet nocere alteri,
desipit valde.
Quid ita?
Quia,
etsi jam fretus potentia,
metuit neminem,
forsan
posthac erit
ut indiguerit vel gratia
vilium homuncionum,
vel metuerit iram.
No comments:
Post a Comment
Comments are limited to Google accounts. You can also email me at laurakgibbs@gmail.com or find me at Twitter, @OnlineCrsLady.